ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ !

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ !

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

«Τα θέλω όλα με τον Θρύλο!»

«Τα θέλω όλα με τον Θρύλο!»
Ο Βασίλης Σπανούλης μιλάει για τη μεταγραφή του στον Ολυμπιακό και το πόσο γουστάρει τη φανέλα του, γιατί έφυγε από τον Παναθηναϊκό και ποιοι είναι οι στόχοι του.

Η πρώτη συνέντευξη του Σπανούλη με τα ερυθρόλευκα είναι γεγονός! Ο γκαρντ του Ολυμπιακού παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Γαύρος και μιλάει για το deal του περασμένου καλοκαιριού. Γιατί έφυγε από τον Παναθηναϊκό, γιατί πήγε στον Ολυμπιακό, τη σχέση του με τον κολλητό του Μίλος Τεόντοσιτς, τον Ντούσαν 'Iβκοβιτς και πολλά άλλα.

Αναλυτικά:

- Έδειξες να προσαρμόζεσαι υπερβολικά γρήγορα στον Ολυμπιακό. Περίμενες ότι θα έχεις μια τόσο γρήγορη και ομαλή προσαρμογή στην ομάδα;

«Όταν αλλάζεις περιβάλλον, ποτέ δεν ξέρεις τι να περιμένεις. Για να κάνω όμως ένα τέτοιο μεγάλο βήμα στην καριέρα μου, ήμουν σίγουρος τόσο για την ομάδα, τη διοίκηση και τον προπονητή όσο και για τον εαυτό μου. Γενικά είμαι άνθρωπος που όπου και να βρεθεί προσαρμόζεται και επιπλέον πιστεύω πολύ στον εαυτό μου».

-Ήταν όλα όπως τα περίμενες ή όχι;

«Ειλικρινά ήταν καλύτερα από ό, τι τα περίμενα. Ο κόσμος με αγκάλιασε αμέσως, αφού θεωρώ πως στο προσωπό μου είδε έναν άνθρωπο που μπορεί να βοηθήσει την ομάδα να έρθει πίσω στις παλιές καλές εποχές και εγώ σαν Βασίλης είμαι τύπος που ανταποδίδει στο πολλαπλάσιο την αγάπη και τον σεβασμό που του δείχνουν. Όταν σε χειροκροτούν ακόμα και μετά από ένα λάθος σου, πώς να μη δεθείς γρήγορα με τον κόσμο;»

- Ποιος παίκτης σε εξέπληξε στον Ολυμπιακό;

«Καταρχήν, να πω ότι είμαι τυχερός που έχω πολύ καλά παιδιά για αυτό είναι εξίσου σημαντικό, εκτός από το να είναι καλοί παίκτες. Και αυτό είναι έργο του προπονητή. Να διαλέγει και καλούς χαρακτήρες.

Στην αρχή ήρθα πιο κοντά με τον Ράσο, αφού μοιραζόμασταν το ίδιο δωμάτιο και με εξέπληξε πόσο καλό και απλό παιδί είναι. Στην πορεία αλλάξαμε δωμάτια και εδώ και καιρό μένω μαζί με τον Μίλος».

- Ισχύει ότι με τον Τεόντοσιτς έχεις μια ξεχωριστή σχέση;

«Φυσικά και ισχύει, αφού ταιριάζουμε σε πάρα πολλά πράγματα και τα βρίσκουμε σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στον μπασκετικό. Πέρα από το ότι συζητάμε ώρες για μπάσκετ, μιλάμε και για κάθε τι συμβαίνει στη ζωή μας. Έχουμε πολλά κοινά στοιχεία.

Αλλά και με τα υπόλοιπα παιδιά έχω τρομερή σχέση. Μέσα σε μια σεζόν συμβαίνουν πράγματα που σε δένουν παραπάνω, μιλάω για εξωαγωνιστικά πράγματα που ο κόσμος δεν τα γνωρίζει και που δένουν τους παίκτες υπερβολικά.

Λυπάμαι αν δεν ικανοποιώ κάποιους που πάντα θέλουν σε αυτή τη χώρα δύο καλούς παίκτες που αγωνίζονται στην ίδια θέση να είναι τσακωμένοι. Ε, λοιπόν εγώ με τον Μίλος έχω μια απίστευτη σχέση.

Στους Έλληνες συμπαίκτες μου δεν χρειάζεται να αναφερθώ, αφού άλλωστε έχουμε άριστες σχέσεις από όταν μας συνέδεε μόνο η Εθνική ομάδα».

- Ξέρω ότι σου αρέσει να παίζεις πολύ. Ο αυξημένος χρόνος συμμετοχής ήταν για σένα επιπλέον κίνητρο;

«Σε όποια ομάδα και να αγωνιζόμουν πάντα έπαιζα πολύ. Σε κάθε παίκτη αρέσει να παίζει πολύ, αλλά δεν είναι αυτός λόγος για να επιλέξεις ομάδα.

Ειδικά στην περίπτωση μου δεν μπορείς να πεις ότι ο λόγος που έφυγα από τον Παναθηναϊκό ήταν επειδή στον Ολυμπιακό μπορεί να έπαιζα περισσότερο».

- Εξήγησέ μας, λοιπόν, ποιος ήταν ο σημαντικότερος λόγος που σε οδήγησε σε αυτή την επιλογή;

«Στη ζωή μου πάντα ψάχνω για νέα κίνητρα. Θέλω να δημιουργώ υψηλούς στόχους και να τους πετυχαίνω. Και ο Ολυμπιακός για μένα ήταν ένα μεγάλο κίνητρο.

Ο σημαντικότερος λόγος που έφυγα από τον Παναθηναϊκό ήταν αυτός. Για να βοηθήσω τον Ολυμπιακό να ανέβει και πάλι στην κορυφή».

- Θέλεις να πιστέψω ότι όλα ήταν τέλεια και εσύ αποφάσισες να φύγεις επειδή είχες πάρει αρκετούς τίτλους με την πρώην ομάδα σου και θέλεις να κάνεις το ίδιο και με τον Ολυμπιακό;

«Είπα ότι ήταν ο σημαντικότερος λόγος, αλλά όχι ο μόνος. Είναι αλήθεια ότι την τελευταία χρονιά δεν ευχαριστιόμουν τόσο πολύ αυτό που έκανα όσο παλιότερα.

Δεν με γέμιζε και αυτό οφειλόταν σε πολλούς λόγους. Ειδικά ο τρόπος που έπαιζε η ομάδα πέρυσι δεν με κάλυπτε καθόλου ως παίκτη».

- Ακούστηκε ότι είχες αποφασίσει να φύγεις από τον ΠΑΟ προτού τελειώσει το πρωτάθλημα.

«Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να αγωνίζομαι σε κάποια ομάδα και στη διάρκεια της σεζόν να σκέφτομαι άλλες ομάδες. Δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος.

Μόλις τελείωσε το συμβολαιό μου, άρχισα να σκέφτομαι ότι θέλω να φύγω από τον Παναθηναϊκό, αφού ο Παναθηναϊκός δεν με κάλυπτε ως άνθρωπο καταρχήν, είχα κουραστεί αρκετά, δεν είχα άλλο κίνητρο και ήθελα κάτι καινούργιο στη ζωή μου».

- Το οικονομικό δεν έπαιξε κανένα ρόλο;

«Καθόλου και αυτό θέλω να το τονίσω επειδή έχουν γραφτεί διάφορα κατά καιρούς, Καταρχήν η διαφορά δεν ήταν τόσο μεγάλη που θα με έκανε από μόνη της να υπογράψω αλλού με κλειστά τα μάτια.

Οι λόγοι που προανέφερα ήταν εκείνοι που με οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. Και επίσης με κέρδισε ο τρόπος προσέγγισης του Ολυμπιακού.

Κάποτε, όταν πήγα για πρώτη φορά στον Παναθηναϊκό, είχα πει ότι τότε με είχε κερδίσει η προσέγγιση της διοίκησης του Παναθηναϊκού και η κακή προσέγγιση του Ολυμπιακού που τότε έδειχνε σαν να μην καιγόταν να με αποκτήσει ή σαν να μου έκανε χάρη. Και ενώ ήταν να υπογράψω στον Ολυμπιακό, άλλαξα τότε την απόφασή μου».

- Είχες κάνει και δεύτερη κουβέντα με τον Ολυμπιακό; Την περίοδο που εγκατέλειψες το NBA;

«Ναι. Και εδώ θέλω να κάνω μία παρένθεση. Είχε γραφτεί τότε, κυρίως στις απόψεις που εκφράζει κόσμος σε διάφορα sites, ότι ο Παναθηναϊκός μού έκανε χάρη που γύρισα πίσω.

Ξεκαθαρίζω ότι δεν μου έκανε καμία χάρη, εγώ διάλεξα να γυρίσω εκεί, αφού είχα εξίσου καλές προτάσεις και από την Μπαρτσελόνα και από τον Ολυμπιακό. Αλλά ο τρόπος που μου φέρθηκαν τότε με έκανε να επιστρέψω στην ομάδα».

- Και τότε χάθηκε για δεύτερη φορά η ευκαιρία να μετακομίσεις στο Λιμάνι. Έπρεπε να τριτώσει τελικά;

«Ναι, γιατί η πρώτη φορά που μου έδειξαν πόσο πολύ με θέλουν ήταν το περασμένο καλοκαίρι. Και αυτό ειλικρινά το εκτίμησα πολύ. Μετράει πολύ στην απόφαση ενός αθλητή ο τρόπος που θα σε πλησιάσει η διοίκηση».

- Δεν σε πείραξε αυτό που φαινόταν να είχε βγει, το «ταβάνι τα 2 εκατομμύρια του Διαμαντίδη και όλοι οι υπόλοιποι έστω και ένα ευρώ πιο κάτω;

«Όχι, αυτό είναι μύθος. Δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος. Μου αρέσει να κοιτάω τον εαυτό μου. Δεν θα έμπαινα προσωπικά σε αυτό το τριπάκι γιατί κάτι τέτοιο θα προσέβαλε τον άνθρωπο Διαμαντίδη και μετά τον παίκτη Διαμαντίδη».

- Μα δεν μιλάω για θέμα Διαμαντίδη, αλλά για θέμα Σπανούλη. Αν εσένα σε πείραξε το ότι ο Διαμαντίδης αποφασίστηκε να είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος.

«Όχι, γιατί ξαναλέω ότι εγώ δεν ευχαριστιόμουν αυτό που έκανα και δεν ήμουν ο εαυτός μου την τελευταία χρονιά στον Παναθηναϊκό. Ήθελα να έχω περισσότερες ευθύνες στην ομάδα, κάτι που δεν γινόταν. Πήγαινα σπίτι και δεν ήμουν ευχαριστημένος όπως τις προηγούμενες χρονιές.

Ο ρόλος μου στο παρκέ δεν ήταν αυτός που ήθελα. Μόνο στους τελικούς άλλαξε αυτό, αλλά και πάλι δεν με γέμισε. Τότε κατάλαβα ότι είχα κάνει τον κύκλο μου στον Παναθηναϊκό».

- Αν ο Παναθηναϊκός σε είχε προσεγγίσει τον Ιανουάριο, προτού δηλαδή λήξει το συμβόλαιό σου, αποκλείεις να είχες ανανεώσει;

«Ποτέ δεν ξέρεις πώς θα ήταν τα πράγματα σε μια τέτοια περίπτωση, αλλά νομίζω ότι επειδή στον Παναθηναϊκό είχα κατακτήσει τα πάντα και πλέον δεν ευχαριστιόμουν αυτό που έκανα, ήθελα να αλλάξω περιβάλλον.

Και αυτό έγινε ευκολότερο από τη στιγμή που υπήρχε ο Ολυμπιακός, που κάλυπτε όλες τις φιλοδοξίες μου. Μια μεγάλη ομάδα, με πολύ κόσμο και με δύο εξαιρετικούς προέδρους που μου έδειχναν σε καθημερινή βάση πόσο πολύ με ήθελαν».

- Με τον Ομπράντοβιτς πότε είχες μιλήσει;

«Είχα μιλήσει όταν τελείωσε το πρωτάθλημα και μου είχε πει ότι ήθελε να παραμείνω. Εγώ του απάντησα ότι "θα δούμε". Ο Ολυμπιακός εκείνη την περίοδο δεν είχε κλείσει ακόμα προπονητή. Μόλις έκλεισε ο κόουτς Ίβκοβιτς, έκλεισα και εγώ και από τότε δεν ξαναήρθαμε σε επαφή».

- Αν είχε γίνει προσέγγιση με τον Ομπράντοβιτς τον Ιανουάριο που το συμβόλαιό σου ήταν ακόμα σε ισχύ, μπορεί και να είχες παραμείνει;

«Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό και δεν μου αρέσει να ψάχνω στο παρελθόν».

- Ήταν δύσκολες οι διαπραγματεύσεις με τον Ολυμπιακό;

«Από τη στιγμή που πας στον αιώνιο αντίπαλο της πρώην ομάδας σου, το πράγμα περιπλέκεται κάπως. Επιπλέον, ήταν μια απόφαση που έπρεπε να τη σκεφτώ καλά προτού την πάρω και παράλληλα ήθελα να "κλειδώσει" το θέμα του προπονητή. Το ότι έκλεισε ο Ολυμπιακός τον Ίβκοβιτς, ήταν για μένα πολύ σημαντικό στο να πάρω την τελική μου απόφαση».

-Ο Ίβκοβιτς έπαιξε ρόλο σε αυτή τη μεταγραφή;

-Τεράστιο. Όταν θέλεις να αλλάξεις ομάδα στην καριέρα σου, κοιτάζεις δύο πράγματα. Καταρχήν, να υπάρχει υγιής διοίκηση και κατόπιν να έχει καλό και σοβαρό προπονητή. Ο κύριος Ίβκοβιτς σου δίνει μια σιγουριά ότι η ομάδα θα δουλέψει καλά σε όλα τα επίπεδα και θα κυνηγήσει τίτλους.

-Σου είπε κάποια χαρακτηριστική ατάκα που έκανε τη διαφορά;

-Κοίτα, με το που τελείωσε η χρονιά, για την ακρίβεια μία εβδομάδα μετά, εγώ ξεκίνησα διαπραγματεύσεις με τον Ολυμπιακό κι ενώ ακόμα δεν είχε κλείσει προπονητή. Εγώ είχα πάρει ήδη την απόφασή μου ότι θα συνεχίσω την καριέρα μου σε μια άλλη ομάδα και ότι δεν θα συνέχιζα στον Παναθηναϊκό και απλά μόλις υπέγραψε και ο κύριος Ίβκοβιτς στην ομάδα, αυτό με διευκόλυνε ακόμη περισσότερο να πάρω την οριστική μου απόφαση.

-Ήρθες σε επαφή και με άλλες ομάδες πλην του Ολυμπιακού;

-Ναι, ο μάνατζέρ μου είχε μιλήσει και με την Μπαρτσελόνα, καθώς και με τη Ρεάλ, αλλά εμένα βασικό μου μέλημα ήταν να παραμείνω στην Ελλάδα. Μου αρέσει ο τρόπος ζωής εδώ και επιπλέον έχω οικογένεια.

-Σε άγχωσε καθόλου το πώς θα σε υποδεχόταν ο κόσμος του Ολυμπιακού;

-Όχι, γιατί αισθανόμαι υπερβολικά σίγουρος για τον εαυτό μου. Ξέρω ότι δίνω το 110% των δυνατοτήτων μου και ο κόσμος επειδή έχει μάτια και βλέπει, δεν ξεγελιέται. Φαίνεται αυτός που ματώνει τη φανέλα μέσα στο γήπεδο και εκείνος που κοροϊδεύει. Εγώ σέβομαι το εισιτήριο που πληρώνει ο άλλος για να έρθει να με δει και είτε επίσημο παιχνίδι είναι είτε φιλικό είτε προπόνηση, δίνω και την ψυχή μου.

-Σε ενοχλεί που το ΣΕΦ δεν είναι γεμάτο;

-Ναι, βέβαια. Η μισή Ελλάδα κυριολεκτικά είναι Ολυμπιακός, η ομάδα είναι πρώτη στην Ευρωλίγκα, είναι πρώτη και αήττητη στην Ελλάδα έχοντας νικήσει τον μεγάλο αντίπαλο στην έδρα του και παίζουμε αρκετά ικανοποιητικό μπάσκετ.

Οπότε δεν βρίσκω τον λόγο να μην έχει κόσμο το γήπεδο. Χωρίς τον κόσμο σου δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Νομίζω από εδώ και στο εξής θα αλλάξει αυτό. Τώρα που σοβαρεύουν ακόμα περισσότερο τα παιχνίδια, είμαι σίγουρος ότι θα δούμε πολλά sold out.

Και βέβαια νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους αυτούς που έρχονται, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι καιροί είναι ιδιαίτερα δύσκολοι για να αγοράζει κάποιος κάθε εβδομάδα εισιτήριο.

- Όταν χάσατε από τη Φενέρμπαχτσε/Ούλκερ, αγχώθηκες ότι μπορεί να μείνετε εκτός συνέχειας;

«Όχι, γιατί υπάρχει και η δέυτερη θέση. Και να χάναμε την πρωτιά στον όμιλο, ήμουν σίγουρος ότι θα παίρναμε τη 2η θέση, οπότε θα είχαμε και πάλι την ευκαιρία να πάμε στο Final 4, αλλά με μειονέκτημα έδρας».

- Πού αποδίδεις το άλλο πρόσωπο που έδειξε η ομάδα μετά την ήττα από τους Τούρκους;

«Η ομάδα φέτος έδειξε ότι όποτε έχει χρειαστεί να πάρει ένα κρίσιμο παιχνίδι, το έχει πάρει. Το έκανε τέσσερις φορές στην Ευρωλίγκα και μία φορά στο πρωτάθλημα μέχρι στιγμή.

Δείχνει σοβαρότητα αυτό και φυσικά καλό κλίμα. Αυτά που ακούγονται περί μετρίου υλικού στον Ολυμπιακό, αποδεικνύεται ότι δεν ισχύουν γιατί τα αποτελέσματα δικαιώνουν την ομάδα».

- Την Μπαρτσελόνα τη θεωρείς ανίκητη φέτος;

«Φυσικά και όχι. Όλες οι ομάδες έχουν τρωτά σημεία και εκεί πρέπει να χτυπάς».

- Λείπει κάποιος παίκτης από την ομάδα; Πολλοί έκαναν λόγο για την απώλεια του Κλέιζα. Ότι αν τον είχαμε, θα τα παίρναμε όλα δια περιπάτου και άλλα τέτοια.

«Τι να πεις για μία ομάδα που είναι πρώτη σε όλα; Θα είναι σαν αν αμφισβητείς τον προπονητή και κάτι τέτοιο έιναι πολύ άδικο. Ο προπονητής έχει καταφέρει τούτη την ώρα να αναδείξει παίκτες που πέρυσι δεν έπαιζαν καθόλου καλά. Βλέπεις την προσφορά του Χαλπερίν φέτος.

Αυτό λέει πολλά. Και όχι μόνο ο "Γιο Γιο", αλλά και ο Έρτσεγκ, ακόμα και ο Θοδωρής φέτος είναι ο γνωστός Παπαλουκάς της ΤΣΣΚΑ που θαύμαζε ολόκληρη η Ευρώπη».

- Ποιο είναι το μεγαλύτερο προτέρημα του Ίβκοβιτς;

«Ότι είναι υπερβολικά δίκαιος και το ότι δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους παίκτες του ανεξάρτητα από το όνομα που αναγράφεται στη φανέλα τους. Στις μπασκετικές του γνώσεις νομίζω ότι είναι αστείο να αναφερθώ».

- Διαφορές μεταξύ Ομπράντοβιτς και Ίβκοβιτς;

«Δεν θα ήταν σωστό να μιλήσω για αυτό. Είναι οι δύο κορυφαίοι προπονητές στην Ευρώπη και ίσως οι καλύτεροι όλων των εποχών. Είναι και οι δύο ξεχωριστοί».

- Δεν θέλω να τους βάλεις στη ζυγαριά. Διαφορές και ομοιότητες θέλω να μου πεις.

«Εγώ θέλω να μιλήσω για το τώρα. Τώρα είμαι παίκτης του Ολυμπιακού και έχω κόουτς τον Ίβκοβιτς. Αυτός, λοιπόν, δίνει τρομερή ψυχολογία στους παίκτες και τους κάνει να πιστεύουν υπερβολικά στον εαυτό τους.

Αυτό είναι κάτι που έλειπε τα προηγούμενα χρόνια. Ο Ολυμπιακός με υλικό, που –ξανατονίζω ότι– στη διάρκεια της χρονιάς αμφισβητήθηκε, έφτασε να διεκδικεί το τριπλ κράουν».

- Ποιος είναι κατά τη γνώμη σου ο λόγος που ο Ολυμπιακός δεν παίρνει τίτλους τα τελευταία χρόνια;

«Αυτό ακριβώς που προανέφερα. Η ψυχολογία σε κρίσιμες στιγμές ενός αγώνα και η έλλειψη πίστης των παικτών ότι μπορούν να τα καταφέρουν, καθώς και της νοοτροπίας του νικητή».

- Αυτό έλειψε στους τελικούς πέρυσι και ο Ολυμπιακός αυτοκτόνησε από το +14 και γυρίσατε τότε το παιχνίδι;

«Πολύ σωστά. Αν και δεν μου αρέσει να μιλάω για τα παλιά, νομίζω ότι ο Ολυμπιακός δεν είχε καθαρό μυαλό σε κρίσιμα σημεία του παιχνιδιού».

- Τι πιστεύεις ότι άλλαξε ή θα αλλάξει με την έλευσή σου στον Ολυμπιακό;

«Θα κάνω ό, τι μου ζητάει ο προπονητής προκειμένου να πάρουμε τους τίτλους. Επίσης θέλω να εμπνεύσω τα υπόλοιπα παιδιά για αυτό το σκοπό, όπως και να εμπνευστώ κι εγώ από τους συμπαίκτες μου».

- Αν σου ζητούσα να διαλέξεις έναν τίτλο για φέτος, τι θα επέλεγες; Πρωτάθλημα ή Ευρωλίγκα;

«Χωρίς δεύτερη σκέψη το πρωτάθλημα. Αν και η απόλαυση του να ανεβαίνεις στην κορυφή της Ευρώπης είναι απίστευτο συναίσθημα, σε αυτήν τη φάση προέχει το πρωτάθλημα.

Όλοι αυτό θέλουν. Αλλά εγώ, τώρα που το ξανασκέφτομαι, τα θέλω και τα δύο. Και για αυτό θα προσπαθήσω με τους συμπαίκτες μου».

- Σου περνάει από το μυαλό ότι σε περίπτωση που χαθεί το πρωτάθλημα και εσύ έχεις αλλάξει στρατόπεδο, θα θεωρηθεί ότι είχες το μικρότερο μερίδιο στα πρωταθλήματα του ΠΑΟ;

«Καταρχήν δεν με ενδιαφέρει τη λένε οι άλλοι απέξω. Επίσης δεν παίζουμε ένας εναντίον ενός. Το μπάσκετ είναι ομαδικό άθλημα. Και μην ξεχνάς ότι δεν ήρθα στον Ολυμπιακό για έναν χρόνο.

Έχω τριετές συμβόλαιο και σκοπεύω να πάρω τίτλους όλα αυτά τα χρόνια. Με ενδιαφέρουν οι τίτλοι σε βάθος χρόνου. Άσχετα αν από φέτος κιόλας θα παλέψουμε για να έρθουν».

- Πώς σου φάνηκε η υποδοχή στο ΟΑΚΑ;

«Ο κόουτς όπως και οι συμπαίκτες μου με βοήθησαν πάρα πολύ στον να αντιμετωπίσω το συγκεκριμένο παιχνίδι. Γενικά δεν είχα πρόβλημα. Να ξέρεις ότι δεν με ενοχλεί τόσο το να με γιουχάρει κάποιος ή ακόμα και να με βρίσει.

Αγαπάει την ομάδα του και το κατανοώ αυτό. Αυτό που ενοχλεί είναι ότι οι περισσότεροι καταπίνουν αμάσητα αυτά που θέλει να τους περάσει η ομάδα.

Ευτυχώς, υπάρχουν και υγιείς φίλαθλοι που έρχονται και με αγκαλιάζουν λέγοντάς μου ότι στενοχωρήθηκαν που έφυγα από τον Παναθηναϊκό, αλλά με ευχαριστούν για όλα όσα πρόσφερα όλα αυτά τα χρόνια εκεί».

- Δεν είχες κάποιον ενδοιασμό πριν πάρεις τη φανέλα με ένα τόσο βαρύ νούμερο, όπως το 7;

«Αυτό είναι το νούμερό μου, μου αρέσει πολύ και το τι θα πουν κάποιο δεν με απασχολεί. Γνωρίζω ότι είναι το νούμερο που ταυτίζεται με τη Θύρα 7 του Ολυμπιακού, αλλά το έκανα τελείως αυθόρμητα και όχι για να πουλήσω οπαδιλίκι. Σέβομαι τη φανέλα που φοράω και θα δίνω τα πάντα για αυτήν».

- Πώς εξηγείς ότι παίζεις καλά από τα πρώτα κιόλας παιχνίδια;

«Οφείλεται στην αυτοπεποίθηση που έχω ως άνθρωπος και στον ρόλο που μου δίνει ο Ίβκοβιτς. Επίσης, οι συμπαίκτες μου έμαθαν γρήγορα το παιχνίδι μου και με αξιοποιούν στο μάξιμουμ. Αυτή τη στιγμή η ψυχολογία μου είναι στα κόκκινα και νομίζω ότι τα ίδιο ισχύει με την ψυχολογία όλων των συμπαικτών μου».

- Τι έφταιξε και η Εθνική ομάδα δεν τα κατάφερε στο Παγκόσμιο της Τουρκίας;

«Το νεκρό μας διάστημα στο νοκ άουτ παιχνίδι με τους Ισπανούς. Μπλοκάραμε στην άμυνα ζώνης και μείναμε εκτός συνέχειας. Αυτό είναι όλο».

- Η Εθνική ομάδα θεωρείς ότι έχει κάνει τον κύκλο της;

«Όχι ακόμα. Αν εξαιρέσεις τους Παπαλουκά και Διαμαντίδη που τελειώνουν σιγά σιγά, υπάρχουν παιδιά που θα συνεχίσουν να προσφέρουν ακόμα για αρκετά χρόνια».

- Η κόντρα Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού, που ξεκίνησε από το Ακρόπολις, σας επηρέασε καθόλου;

«Εμάς τους παίκτες όχι. Καθόλου και σου το λέω με βεβαιότητα αυτό. Δεν είμαι σίγουρος, όμως, ότι άφησε ανεπηρέαστο τον προπονητή.

Καμιά φορά εμείς οι ίδιοι οι άνθρωποι του μπάσκετ το σκοτώνουμε αναπαράγοντας και μεταφέροντας την κόντρα των δύο αιωνίων και στην Εθνική ομάδα. Είναι τεράστιο έγκλημα αυτό».

- Η εποχή του Γιόνας Καζλάουσκας θεωρείς ότι ήταν η χειρότερη από τα χρόνια που αγωνίζεσαι στην Εθνική;

«Αυτή ήταν η απόφαση της ομοσπονδίας και δεν θέλω να τη σχολιάσω».

- Όσο αγωνιζόσουν στον Παναθηναϊκό είχες αισθανθεί εύνοια της διαιτησίας;

«Όλες οι ομάδες που έχουν κατακτήσει τίτλους, είτε στο μπάσκετ είτε στο ποδόσφαιρο, έχουν την εύνοια της διαιτησίας. Μπαρτσελόνα και Ρεάλ στο ποδόσφαιρο, Λέικερς και Σαν Αντόνιο στο NBA, ΤΣΣΚΑ στο μπάσκετ. Όλοι έχουν εύνοια, αλλά παράλληλα διαθέτουν διαχρονικά και καλές ομάδες.

Στο χέρι μας είναι να αποκτήσουμε και εμείς αυτή την εύνοια. Πρόσεξε, εύνοια δεν είναι να "σκοτώνεις" τον άλλον, αλλά να έχεις τον σεβασμό των διαιτητών και να παίρνεις τα λεγόμενα αμφιλεγόμενα σφυρίγματα.

Σίγουρα δεν είναι καλό αυτό γιατί μειώνει την προσπάθεια του αντιπάλου και συγχρόνως ξενερώνει και τον οπαδό, αλλά δυστυχώς το καρπούζι δεν κόβεται πάντα στη μέση».

- Με το χέρι στην καρδιά, το μη σφύριγμα του Πηλοΐδη εσύ θα το έδινες;

«Δεν είναι σωστό να απομονώνεις μία φάση. Ήταν φάουλ, αλλά το μυστικό είναι όταν αδικείσαι, να συνεχίσεις να προσπαθείς για να γυρίσεις την κατάσταση. Στο χέρι σου είναι να πάρεις τα επόμενα παιχνίδια και μαζί την εύνοια της διαιτησίας.

Εύχομαι το μπάσκετ που παίζει η ομάδα φέτος να είναι η αρχή μιας δεκαετίας που ο Ολυμπιακός θα είναι κυρίαρχος σε όλα τα επίπεδα, αφού ως γνωστόν πάντα ο δυνατός παίρνει και δύο σφυρίγματα παραπάνω».

- Σε «χάλασε» που δεν έγινε ο τελικός του Κυπέλλου;

«Πάρα πολύ. Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί από τη στιγμή που έγινε ο ημιτελικός του βόλεϊ, δεν έγινε και το αντίστοιχο παιχνίδι του μπάσκετ».

- Είχε προβάδισμα ο Ολυμπιακός αν ο τελικός διεξαγόταν κανονικά στις 6 Μαρτίου;

«Μεγάλο, κατά τη γνώμη μου. Προετοιμαζόμασταν πολύ καιρό για αυτό το παιχνίδι και ήμασταν σε άριστη κατάσταση σε όλα τα επίπεδα. Το Κύπελλο τι είναι; Είναι παιχνίδι ετοιμότητας των δύο ομάδων. Έχεις παίξει TOP 16, είσαι κουρασμένος και καλείσαι να παίξεις και άλλον τελικό. Μπορείς να τον πάρεις; Εκεί είναι η μαγκιά.

Παίζει ρόλο ποιος είναι πιο πολύ γυμνασμένος, ποιος είναι πνευματικά πιο συγκεντρωμένος και άλλα πολλά. Από τη στιγμή που αλλάζει η ημερομηνία, ο θεσμός παύει να είναι αξιοκρατικός ή τουλάχιστον είναι λιγότερο απ ό, τι ήταν πριν».

- Ποια νίκη στο TOP 16 ήταν η σημαντικότερη;

«Το "διπλό" μέσα στη Βαλένθια. Γιατί εκεί βρισκόμασταν με την πλάτη στον τοίχο. Αν χάναμε, τελειώναμε. Και το "διπλό" στην Τουρκία ήταν τεράστια νίκη, αλλά εκεί και να χάναμε, πάλι θα βγαίναμε δεύτεροι, οπότε δεν ήταν παιχνίδι δίχως αύριο».

- Στα παιχνίδια με τη Φενέρ συνάντησες και έναν πρώην συμπαίκτη σου. Τον Γιασικεβίτσιους. Μιλήσατε;

«Φυσικά και μιλήσαμε. Ο Σάρας είναι μεγάλο κεφάλαιο για το ευρωπαϊκό μπάσκετ, από τους καλύτερους μπασκετμπολίστες όλων των εποχών στην Ευρώπη και ακόμα και τώρα παραμένει ένας τεράστιος παίκτης. Αυτό το λέω γιατί κάποιοι τεχνηέντως έσπευσαν να τον παρουσιάσουν τελειωμένο».

- Ποια πιστεύεις ότι θα είναι η τετράδα του Final 4, χωρίς εξηγήσεις.

«Ολυμπιακός, Μπαρτσελόνα, Μακάμπι, Ρεάλ. Μιλάω με τα τωρινά δεδομένα και πάντα με βάση τις πιθανότητες. Αν και θα προτιμούσα να βρεθούν και οι δύο ελληνικές ομάδες στο Final 4, γιατί αυτό θα είναι η καλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό μπάσκετ».

- Σου λείπει κάποιος τίτλος στην καριέρα σου;

«Ένα Ολυμπιακό μετάλλιο με την εθνική ομάδα. Αλλά κυρίως μου λείπουν τίτλοι με τον Ολυμπιακό. Είμαι διψασμένος για τίτλους με την ομάδα μου και θα κάνω το παν για τους αποκτήσουμε».

- Είσαι υπέρ της μετακόμισης στο Ελληνικό την επόμενη σεζόν;

«Ναι, αλλά αυτό που πρέπει να τονίσω είναι ότι είμαι υπέρ της μετακόμισης σε ένα γήπεδο φόβητρο για τον αντίπαλο. Και γήπεδο φόβητρο είναι μόνο το γεμάτο γήπεδο».

- Βλέποντας αρκετούς Ευρωπαίους παίκτους να κάνουν καριέρα στο NBA, μετανιώνεις που δεν έδειξες λίγη περισσότερη υπομονή ώστε να καθόσουν και άλλο στις ΗΠΑ;

«Είναι αλήθεια πως μου περνάει από το μυαλό κάτι τέτοιο. Ξέρω πως αν έκανα υπομονή, θα μπορούσα να κάνω πολύ μεγάλη καριέρα εκεί.

Αλλά δεν μετανιώνω γιατί τότε η απόφαση που πήρα ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα, παρά το γεγονός ότι δύο ομάδες έδιναν μάχη για να με μεταπείσουν».

- Μέχρι πότε θέλεις να παίζεις μπάσκετ;

«Μέχρι τα πενήντα μου (γέλια)».

- Δεν έχεις ακούσει που λένε ότι είναι καλύτερα να σταματάς όταν παίζεις καλά, παρά όταν δεν σε κρατάνε τα πόδια σου;

«Όντως, αλλά αν αγαπάς υπερβολικά αυτό που κάνεις, είναι πολύ δύσκολο να πάρεις μια απόφαση, να βάλεις τίτλους τέλους».

- Σου περνάει από το μυαλό ίσως και να τερματίσεις στην καριέρα σου φορώντας τα «ερυθρόλευκα»;

«Όχι μόνο μου περνάει, αλλά το θέλω κιόλας. Και είναι κάτι που είναι πολύ πιθανό να γίνει. Θέλω να πάρω με τον Ολυμπιακό πολλούς τίτλους και να πανηγυρίσω σύντομα το πρωτάθλημα».

- Ποια συμβουλή του πατέρα σου ακολουθείς κατά γράμμα;

«Να μην τα παρατάω ποτέ, όποια δυσκολία και να βρίσκω. Το τηρώ απόλυτα αυτό».

Πηγή gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...